آدم های بزرگ در باره ایده ها سخن می گویند
آدم های متوسط در باره چیزها سخن می گویند
آدم های کوچک پشت سر دیگران سخن می گویند
آدم های بزرگ درد دیگران را دارند
آدم های متوسط درد خودشان را دارند
آدم های کوچک بی دردند
آدم های بزرگ عظمت دیگران را می بینند
آدم های متوسط به دنبال عظمت خود هستند
آدم های کوچک عظمت خود را در تحقیر دیگران می بینند
آدم های بزرگ به دنبال کسب حکمت هستند
آدم های متوسط به دنبال کسب دانش هستند
آدم های کوچک به دنبال کسب سواد هستند
آدم های بزرگ به دنبال طرح پرسش های بی پاسخ هستند
آدم های متوسط پرسش هائی می پرسند که پاسخ دارد
آدم های کوچک می پندارند پاسخ همه پرسش ها را می دانند
آدم های بزرگ به دنبال خلق مسئله هستند
آدم های متوسط به دنبال حل مسئله هستند
آدم های کوچک مسئله ندارند
آدم های متوسط گاه سکوت را بر سخن گفتن ترجیح می دهند
آدم های کوچک با سخن گفتن بسیار، فرصت سکوت را از خود می گیرند
بنظر شما بمانیم تا کاری کنیم، یا این که کاری کنیم تا بمانیم...
بمیریم تا زنده بمانیم یا زنده بمانیم تا بمیریم
الف: | |
ب: 42 | |
ج: 132 | |
د: 127 |
2. جذر عدد 75/0 تا دو رقم اعشار مساوی است با:
|
3. صورت دیگر مجموعه {3- و2- و...و4 و 5 }=A کدام گزینه است؟
|
4. حاصل عبارت مساوی است با:
|
5. اگر باشد مختصات بردار چقدر است؟
|
6. مختصات X در معادله چقدر است؟
|
7. حاصل عبارت جبری مساوی کدام گزینه است؟
|
8. مقدار عددی عبارت جبری را به ازای 2=a و 1-=b مساوی است با:
|
9. اندازه هر زاویه داخلی یک پنج ضلعی منتظم چند درجه است؟
|
10. در شکل مقابل اندازه زاویه چند درجه است؟
|
11. نقطه ی O مرکز دایره است با توجه به شکل اندازه زاویه A چند درجه است؟
|
12. حاصل عبارت می شود:
|
13. در شکل مقابل اندازه b چقدر است؟
|
14. اگر m یک عدد مثبت باشد، کدام یک از موارد زیر مساوی m+m+m+m است:
|
15. ساده شده عبارت می شود:
|
16. اگر 1-a=b باشد. حاصل عبارت می شود:
|
17. مقدار X در معادله می شود:
|
18. اگر c, b, a اعداد طبیعی باشند، کدام یک از گزاره های زیر درست است؟
|
19. اگر 4 برابر عددی 48 باشد آن عدد چقدر است؟
|
20. اگر دو زاویه با اندازه های مکمل یکدیگر باشند، اندازه هر کدام چند درجه می شود؟
|
تاریخ را معمولا غربیها نوشته اند، و تا آنجا که توانسته اند آن را به نفع خود مصادره کرده اند. بنابراین نمی توان انتظار داشت نوادگان اروپائیانی که سیاهان آفریقا را در حد یک حیوان پائین آورده و آنها را به بردگی کشانده اند، آنها را انسانهائی با سوابق کهن تاریخی و علمی معرفی نمایند. البته این کلام مصداق کلی ندارد، و فقط اشاره به جریان حاکم در تاریخنگاری غربیها دارد. اگر به تاریخ آفریقا نگاه کنیم،
لازم به اشاره است که، یونانیان نیز مبانی ریاضی را از بابلیان به ارث بردهاند.
ریاضیات مدون در حدود 2000 سال قبل از میلاد مسیح ، توسط بابلیان بوجود آمد . در آن زمان بابلیان نتایج جبر مقدماتی را یکجا جمع کردند. اما ریاضیات به مفهوم واقعی و امروزی آن ، در سرزمین یونان و در قرنهای 4 و 5 قبل از میلاد ایجاد شد. به تدریج توسعه یافت، اوج رشد آن در قرن 17 با بوجود آمدن هندسه تحلیلی و حساب دیفرانسیل و انتگرال بود. اما در قرن 19 تجدید نظر کلی و پیشرفتهای فراوان در این علم بوجود آمد.
مفهوم عدد های منفی بوسیله هندی ها پدید آمد آنها عدد منفی را ، یعنی عددی که کمتر از صفر بود «وام یا قرض» و مقدار مثبت را «دارایی» می نامیدند.